TECHNIKA JAZDY

Dział powstał (12.06.2012) na prośbę Chief1902, który uznał,
że w końcu czas podsumować umiejętności kierowców NASZEGO FORUM.

Moderator: Chief1902

CZARUŚ
Administrator
Posty: 10242
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:18
PSN-ID: GTPL_CZARUS
Kontroler: G29
Numer_na_torze: 44
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

TECHNIKA JAZDY

Postautor: CZARUŚ » 10 maja 2010, 20:14

Zawsze się zastanawiałem jak zacząć kolejny time triale.
Najpierw oglądać powtórki, czy od razu jechać, a później sprawdzać,
np. czy biegi najlepsi tak samo zmieniają jak ja.

U mnie zawsze to chaos i przypadek, ale zawsze byłem i jestem ciekaw
jak Wy to robicie (tylko ewentualnie bez podtekstów za to zdanie proszę).

Podstawa dobrego przejazdu u mnie to kwiatki, tabliczki, krzaczki
i wszelakiego rodzaju znaki na których zaczynam hamować.
Zawsze na torze mam więcej zakrętów z takimi podpowiedziami niż bez.

Dlatego proszę o Wasze opowiadania o technice jazdy i różnych podejściach
do tego tematu. Ostatnio doszedłem do kresu mojego stylu.
Czas na zmiany i dlatego proszę Was o długie wypowiedzi.

P.S. Temat umieściłem w dziale teamu GTPL, ale proszę wszystkich
kierowców (z poza teamu także) o zdradzenie swoich sekretów.

Temat przeniosłem do "Alei serwisowej" - LONGIN.
GTPL_Precell
Posty: 70
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:46
PSN-ID: GTPL_Precell
Kontroler: Kierownica - Logitech DF Pro

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: GTPL_Precell » 11 maja 2010, 8:56

Ja nie jestem wielkim technikiem, na początku próbuje sam przejechać sporo okrążeń. Z biegami najczęściej trafiam tak samo jak czołówka. Natomiast zawsze dziwie się oglądając powtórki najlepszych i ich dohamowania i redukcję. Ja tak nie potrafię :( Chodzi mi o płynność synchronizacji hamowania i redukowania.

Jak już osiągam kres swojego toru i sposobu jazdy to ściągam powtórki i oglądam i próbuje naśladować - wtedy udaje mi się poprawić czasy od 0,5 do 1 sekundy! Wynika z tego, że pomimo że mam przejechane we wszystkie części GT tysiące godzin i tak to za mało :) Bo tak naprawdę to jeżdżenie dla przyjemności (nie tylko time trial) nie daje takiego doświadczenia i wzrostu umiejętności jak ciężka praca i ćwiczenia.

Co do znaków i innych charakterystycznych elementów to też staram się znaleźć przed każdym dochamowaniem albo szczytem zakrętu jakiś punkt orientacyjny i potem próbować przejeżdżać kilka metrów przed i po tym punkcie i sprawdzać czas.

No i na koniec chyba najważniejsza sprawa - płynność pokonywania zakrętów. To chyba podstawa jazdy na kierownicy. W tej chwili po zamontowaniu starego DF'a uczę się znajdowania optymalnej prędkości pokonywania zakrętów tak aby oponki wydawały jak najmniej dźwięków. Nie wiem dlaczego ale jak jeżdżę w realu to ruchy mam płynniejsze a w GT nadal strasznie szarpie kierownicą. Myślę, że to kwestia wprawy i treningu.

Ufff na tą chwilę to wszystko :)
GTPL_X-Mato
Moderator
Posty: 2711
Rejestracja: 06 kwie 2010, 20:18
PSN-ID: GTPL_Mato
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 08
Lokalizacja: Bieszczady/Warszawa

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: GTPL_X-Mato » 11 maja 2010, 10:12

Jak zaczynałem przygodę z GT5P to zawsze przed każdym GP oglądałem przejazd lidera .
Wtedy dużo mi to pomagało bo nie znałem dobrze torów
Teraz już wogóle nie oglądam powtórek bo na każdej trasie mam już przetestowany swój tor jazdy

Jeżeli chodzi o hamowanie to nie szukam elementów na torze dzięki którym będę wiedział kiedy hamować
Dla mnie wyznacznikiem hamowania jest czerwona linia
Po paru kółkach wiem w którym momencie na czerwonej lini zahamować
Często przy dohamowaniach na długich prostych pomagam sobie hamować hamulcem ręcznym
Np. na Fuji jest to bardzo przydatne
Nie jest to dość łatwe do opanowania bo często auto traci przyczepność i się silnik blokuje

Czasem pomaga w dobrym wejściu w zakręt umiejętne operowanie gazem
Jeżeli czujemy że przód samochodu nam ucieka to lekko szarpiemy kierownica i z wyczuciem dodajemy gazu tak żeby tylne koła nie wpadły w zbyt mocny poślizg
W samochodach w wersji Tuned przy wejściu w zakręt trochę pomaga szybka redukcja biegu tak aby silnik się zwiesił (kto jezdził F1 to wie o co chodzi)

Zmiana biegów przy odpowiednich obrotach ma kolosalne znaczenie
Często sprawdzam jak zmieniać w samochodzie biegi na Fuji
Pierwsze okrążenie jadę zmieniając biegi na max obrotach a następne okr. robię zmieniając biegi przy coraz niższych obrotach
I tak szukam optymalnej mocy:P

Jeszcze jest sporo do nauczenia się
Póki co skupiam się na uczeniu utrzymywania max. prędkości w zakręcie bo mam z tym problemy
Najlepszym do tego torem jest mała suzuka
Pierwszy zakręt jest najbardziej wymagający bo trzeba utrzymać dobrą prędkość i płynie puszczać pedał hamulca

Na Eiger Reverse często ćwiczę precyzję
A dokładnie chodzi mi o łapanie pobocza
Pewnie wielu z Was zauważyło że gdy opona złapie krawędz drogi to zyskuje przyczepność
I tak np. biorę Nissana 350Z i staram się prawie na każdym zakręcie złapać krawędz drogi
Wydaje mi się że to pomaga ale mogę się też mylić
Ja tak robię i jest dobrze.
Obrazek
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Łukasz Kosal
Posty: 919
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:11
PSN-ID: GTPL_Kolsa2
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 2
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: Łukasz Kosal » 11 maja 2010, 14:31

oglądałem twoją powtórtke na fuji evo x tuned i nie moge pojąć na Ty tam ta na ręcznym wychamowałeś do pierwszego zakrętu ?!
GTPL_Precell
Posty: 70
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:46
PSN-ID: GTPL_Precell
Kontroler: Kierownica - Logitech DF Pro

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: GTPL_Precell » 11 maja 2010, 15:03

Dodam jeszcze, że jeżdżę na widoku ze zderzaka i nie mam włączonych driving lines, jakoś nie potrafię się przełamać do ich włączenia - na prawdziwych torach i drogach ich nie ma!!! i sam muszę je sobie rysować w głowie :)
GTPL_X-Mato
Moderator
Posty: 2711
Rejestracja: 06 kwie 2010, 20:18
PSN-ID: GTPL_Mato
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 08
Lokalizacja: Bieszczady/Warszawa

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: GTPL_X-Mato » 11 maja 2010, 15:44

Łukasz - tak na ręcznym.Tylko że ja impulsywnie wciskam przycisk ręcznego nie przetrzymuje).

Precell - Każdy jezdzi jak lubi:)
Ja też śmigam na widoku ze zderzaka.
No tak na prawdziwych torach nie ma lini ale jak jedziesz na realu samochodem to czujesz to wszystko
Mam prawko i wiem jak to jest
Lubie jezdzić z linią i nie czuje się gorszy że mam ją włączoną...
Obrazek
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Łukasz Kosal
Posty: 919
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:11
PSN-ID: GTPL_Kolsa2
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 2
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: Łukasz Kosal » 11 maja 2010, 15:52

ja śmigam sobie kamerą ze środka auta i tak samo jak Czaruś moim wyznacznikiem do hamowań są najczęściej tarki.
Co do tej linii to czerwona krecha pokazuje sie za wszesniej.Ja hamuje i potem okazuje sie że musze dac jeszcze gazu :)
Dlatego mam wyłączoną.
Milten
Posty: 539
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:20
Kontroler: Pad

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: Milten » 11 maja 2010, 16:31

Łukasz, dlatego nie mozesz pojac jak Mato hamuje recznym bo grasz tak jak ja na padze. Na kierownicy sprawa jest prosta, noga na hamulec i palec na przycisk w kierze a pierwszy zakret fuji nadaje sie do tego idealnie bo masz duze dochamowanie i malo skrecasz kierownica..pod koniec puszczasz reczny i wchodzisz w zakret.
GTPL_X-Mato
Moderator
Posty: 2711
Rejestracja: 06 kwie 2010, 20:18
PSN-ID: GTPL_Mato
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 08
Lokalizacja: Bieszczady/Warszawa

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: GTPL_X-Mato » 11 maja 2010, 17:04

Milten - Masz rację na padzie trudno to ogarnąć ale i nawet na kierownicy można się trochę pogubić na początku
Niby prosta sprawa ale jednak trzeba mieć to wyczute.
Obrazek
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Łukasz Kosal
Posty: 919
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:11
PSN-ID: GTPL_Kolsa2
Kontroler: G25
Numer_na_torze: 2
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Re: TECHNIKA JAZDY

Postautor: Łukasz Kosal » 11 maja 2010, 19:39

pady,kierownice a powiedzce mi co sądzicie o kontrolerze MOVIE ?
http://www.ps3site.pl/playstation-move-w-akcji/44264/

ja osobiście uważam że do gt5 sie nie nadaje

Wróć do „TECHNIKA JAZDY W GRAN TURISMO 5”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość